Close
אין מוצרים בסל הקניות שלך
חיפוש
חזרה לכל הפוסטים

איך בוחרים מחשב גיימינג - מדריך למתחילים

איך בוחרים מחשב גיימינג - מדריך למתחילים

מחשב גיימינג הוא אחת הדרכים הטובות ביותר ליהנות מהמשחקים העדכניים ביותר ברזולוציות גבוהות וחווית משחק חלקה ומהנה. עם כל כך הרבה הצעות ומפרטים שיש בשוק זה יכול להיות מבלבל מאוד והמדריך הזה ינסה עזור לכם להבין אולי קצת יותר טוב את העולם הזה ויכול לעזור בבחירת המחשב הבא שלכם לפי התקציב או מה שאתם רוצים לקבל ממנו.

אז מה זה בעצם מחשב גיימינג (או מחשב לגיימרים כמו שאנחנו שומעים הרבה)?

מחשב גיימינג הוא מחשב רגיל בעיקרון שבחירת הרכיבים בו נעשית תוך מחשבה לתת למחשב את הכוח שהוא צריך על מנת להריץ משחקים בצורה הטובה ביותר.

בעוד שמחשב רגיל אמנם יכול להריץ דברים בסיסיים כמו עבודות משרדיות, גלישה באינטרנט או צפייה בסרטים הוא לא יכול להריץ משחקים ברמות רזולוציה גבוהות או בקצב פריימים גבוה.

אז אם אתה רוצה להתחיל (או להמשיך) לשחק משחקים ברמה גבוהה על המחשב, חשוב לבחור מערכת עם חומרה ייעודית למשחקים. בעוד שמחשב רגיל עשוי להריץ כמה משחקים בסיסיים או ישנים, אתה צריך כרטיס גרפי (כרטיס מסך) ייעודי וחומרה חזקה יותר כדי להיות מסוגל להריץ משחקים חדשים או כדי להריץ משחקים בכללי בצורה טובה ומהנה מכיוון שמבחינת המחשב להריץ משחק כמו שצריך זה אחד המשימות החישוביות הקשות ביותר שיש לו לעשות.

יש כמה שיקולים שצריך לקחת בחשבון ששונים מקניית מחשב רגיל. כשאתם רואים מפרטים או הצעות של מחשבים רגילים מול מחשבי גיימינג, ניתן לראות שכולם מציעים מפרטים ותכונות שונות.

אז קודם כל אחד הדברים הכי חשובים ב Gaming PC  (מחשב גיימינג) זה האיזון. זה מתחיל באחסון מהיר מספיק עבור המשחקים שלך, כרטיס גרפי חזק מספיק, זיכרון מהיר מספיק ומעבד שלא יצור "צוואר בקבוק".

ריכזנו חמישה נושאים עיקריים שעליהם חשוב להתמקד:

  1. כרטיס מסך (כרטיס גרפי)
  2. מעבד
  3. זיכרון
  4. אחסון
  5. וכמובן מחיר

נתחיל מהאחרון

מחיר

כמה אמור לעלות מחשב גיימינג?

בגדול אין דבר כזה "אמור" לעלות, מחשבים לגיימרים יכולים להתחיל מתקציבים נמוכים

(3000-4000 ₪) למחשבים בסיסיים ויכולים להסתיים בעשרות אלפי שקלים הכול תלוי כמובן בתקציב שאתם מוכנים להשקיע ובמה שאתם רוצים לקבל מהמחשב שלכם. ככל שההשקעה גדולה יותר איתה

איכות החלקים, ה"כוח" של המחשב ויכולות שלו וכמובן אורך הזמן שבו תוכלו ליהנות מהרמה הגבוהה שלו לפני שתצטרכו לשדרג\להחליף את המחשב.

אבל כמובן בבניה נכונה עדיין אפשר להשיג מחשב מצוין עם יכולות גבוהות גם בתקציבים נמוכים יחסית.

במחשבים הגרף הוא די ליניארי וקבוע ואין "קסמים", ככל שתשקיע יותר תקבל יותר, ככל שתשקיע יותר ברכיבים כך תקבל מחשב טוב יותר, אל תצפו לקנות מחשב בעלות של 3500 ₪ ולקבל איזו מפלצת חסרת רסן שתריץ את כל המשחקים הכי חדשים על ההגדרות הגבוהות ביותר ולכן מה שהכי חשוב הוא להגיע לאנשים שמבינים את עולם הגיימינג כמו שצריך ויוכלו לבנות לכם מפרט שינצל את המקסימום שניתן מתוך התקציב שהגדרתם לעצמכם וזו גם הסיבה בחרנו להתחיל את המדריך מהתקציב כי בסופו של דבר זה הכול מתחיל ונגמר בתקציב.

כרטיס מסך

איזה סוג של כרטיס מסך צריך להיות במחשב גיימינג?

אחד המרכיבים החשובים ביותר אם לא הכי חשוב הוא כרטיס המסך (כרטיס גרפי או GPU).. הכרטיס הגרפי הוא בעצם "הלב" של כל מחשב גיימינג הוא יקבע ברוב המקרים את היכולת של המחשב להריץ את המשחקים בצורה שאתה רוצה והוא (בדרך כלל) גם הרכיב היקר ביותר במערכת

אז מה צריך לחפש בעצם?

כרטיס מסך שיוכל לספק מספיק כוח על מנת להריץ משחק ברזולוציה של FHD 1080  במינימום ויכולת להגיע עדK4 (זו כבר תכונה לכרטיסים היותר חזקים ויקרים)

כיום בשוק ישנן 2 חברות עיקריות שעל החומרה שלהם מתבסס כרטיס המסך: AMD ו-NVidia. נכון לעכשיו, NVidia מספקת את כרטיסי המסך הטובים ביותר עם סדרת כרטיסי המסך XX40RTX . אם התקציב מאפשר נכון להיום, ה-GeForce RTX 4090  הוא הכרטיס הגרפי הטוב ביותר, אך סביר יותר שתתקלו יותר בסדרת ה RTX 30XX כשאתם מחפשים מחשב גיימינג.

כדאי לשים לב למספר הדגם.

ככל שהמספר גבוה יותר, בדרך כלל, הכרטיס טוב יותר. לדוגמה, סדרת GeForce RTX 20XX ישנה יותר מסדרת GeForce RTX 30XX. וכרטיס  RTX3060  יהיה חזק יותר מכרטיס RTX3050וכן הלאה..

לבסוף, תבדוק כמה זיכרון רנדומלי יש בכרטיס. כרטיס גרפי עם 12 ג'יגה-בייט של זיכרון יהיה חזר יותר מכרטיס עם זיכרון של 8 ג'יגה-בייט. (למרות שקיימים כרטיסים בגרסאות TI אשר מגיעים עם זיכרון נמוך יותר אך עם ביצועים גבוהים יותר)

מעבד

אז איזה מעבד צריך בשביל מחשב גיימינג?

שוב גם בגזרת המעבדים 2 החברות העיקריות בשוק הן אינטל ו-AMD גם כאן המחיר הוא בעצם הפקטור המשמעותי ביותר "שלם יותר-קבל יותר"

המעבדים מבית אינטל הינם בסדרות הקרויות סדרות ה-i וקיימים 4 דגמים עיקריים:   i3, i5, i7, i9

גם כאן ככל שהסדרה גבוה יותר המעבד חזק יותר וכמובן שלכל סדרה יש תתי דגם עם שינויים שונים המעידים על אופי המעבד

הערה חשובה לגבי מעבדי אינטל: מעבר לסדרת המעבד חשוב גם "דור" המעבד, בכל שנה\שנתיים יוצא דור חדש של מעבדים שניתן לזיהוי לפי הדגם המלא (לדוגמא מעבד I5-13500  יעיד שהוא מעבד מדור 13 החדש ביותר וזה זיהוי חשוב כי לדוגמא מעבדi5 מדור 13 יהיה ברוב המקרים חזק יותר ממעבד  i7 מדורות ישנים יותר)

ועוד הערה חשובה – הרבה פעמים נראה סימוני אותיות בדגם המעבד אז נעשה סדר קצת במה זה אומר: מעבד שבסוף הדגם יהיה את האות F (לדוגמא  I5-12400F ) יעיד שהוא מסדרת F שאומר בעצם שהמעבד הזה מגיע ללא ליבה גרפית בתוכו (בכל מעבד ישנה ליבה גרפית שמאפשרת לו לעבד תמונה גם אם אין כרטיס מסך ייעודי לכך) האופציות שניתן לראות הן:

F – מעבד ללא ליבה גרפית

K – מעבד שניתן לעשות לו "אוברקלוק" (Overclock הוא שינוי יזום במהירות השעון הפנימי של המעבד על מנת להשיג ביצועים גבוהים יותר)

KF – שילוב של שתיים הקודמים מדובר על מעבד שניתן לעשות לו אוברקלוק ואין לו ליבה גרפית פנימית.

בדומה לאינטל גם AMD קיימים במספר סדרות שונות מעבדי  RYZEN קיימים בסדרות R5, R7, R9

זיכרון

זיכרון (RAM)   של מחשב הוא אחסון ייעודי המשמש את המעבד הראשי לכתוב ולאחזר מידע חישובים זמני הנדרש לפעולתו, ככל שיש לך יותר זיכרון RAM, כך המערכת שלך יכולה לאחזר מידע זמני טוב יותר, ולשפר את המהירות והביצועים.

כמה זיכרון RAM צריך למשחקים?

כשזה מגיע ל-RAM, ההמלצה היא מינימום של  16GB. המחשב הביתי הממוצע יכול להסתדר בצורה סבירה עם 8Gb של זיכרון, אבל  16Gb הוא המינימום שאתה צריך למשחקים מהסיבה הפשוטה שמשחקים דורשים מהמחשב הרבה יותר מאשר עבודות משרדיות או שימושים ביתיים.

כשיש לך לפחות 16 ג'יגה של זיכרון זה אומר שהסיכוי של צוואר בקבוק במשחקים הוא נמוך ואין משהו ש"יעצור" את שאר החלקים מלתת את הביצועים בטובים שלהם

רק כשהתקציב למחשב הוא מינימלי מאוד ניתן לחשוב בכיוון על 8GB. סביר להניח שאם אתה מחפש את מחשב הגיימינג הזול ביותר ואתה עם תקציב בסיסי ומכוון לשחק משחקים ישנים יותר או כותרים פחות תובעניים כמו Fortnite או Call Of Duty

עוד נתן חשוב הוא סוג הזיכרון והמהירות שלו, הסוג הנפוץ יותר בשוק היום הוא DDR4 וקיים גם הדור החדש DDR5  שהוא פחות נפוץ עדיין בגלל העלויות שלו והתאימות שלו ללוחות האם והמעבדים הישנים יותר.

מבחינת מהירות הזיכרון ההמלצה היא למהירות שעון של 3000mHz-3600Mhz

ככל שמהירות הזיכרון גבוהה יותר הוא יעבוד טוב יותר ומהר יותר, אם תסתפק בזיכרון במהירות 2666Mhz  לדוגמא אתה עלול לקבל את אפקט "צוואר הבקבוק"  והביצועים שלך עלולים להיפגע.

איזה סוג של כונן קשיח צריך להיות למחשב משחקים?

אחסון

עולם האחסון מתחלק ל-2: SSD ו- HDD

רוב מחשבי הגיימינג מציעים כונני SSD עבור האחסון שלהם. אם במפרט שמציע רק אחסון רגיל  HDD תוותר עליו.

SSD הוא סוג אחסון המהיר פי כמה וכמה מטכנולוגיית ה HDD הישנה ואם אתה רוצה ליהנות מביצועים טובים אז חד משמעית רק SSD! ניתן לשלב את שני הסוגים זה לצד זה ככה שב- HDD נשתמש רק לאחסון דברים (תמונות, הורדות, שירים, סרטים) אך את המשחקים ומערכת ההפעלה נפעיל מתוך ה SSD.

מבחינת נפח האחסון לטעמנו 512Gb צריך להיות המינימום מהסיבה הפשוטה שהמשחקים החדשים תופסים המון מקום (Call Of Duty  לדוגמא יכול להגיע לכמעט 200 ג'יגה לבדו) וכמובן שיש את המקום שתופסת מערכת ההפעלה ושאר התוכנות וכו'

אם המחשבה היא לקנות מחשב לשחק משחק אחד או שתיים בלבד אפשר להסתפק ב 256 גיג'ה אבל ההפרשים במחיר לא מצדיקים את החיסכון בנפח ביחס לחיסכון מחיר.

זהו הסבר קצר רק כדי להבין לאן אתם נכנסים בחיפוש אחר מחשב גיימינג

כמובן שהמחשב הוא רק ההתחלה וישנם עוד שיקולים בקניית מחשב כמו: מארז, קירור, ניראות, מסך גיימינג (מסך ייעודי למשחקים), מקלדות, עכברים ועוד אבל עליהם כבר נדבר במדריכים הבאים :)

את כל המפרטים לדוגמא שיש לנו ניתן לראות כאן >> מחשבי גיימינג

לכל שאלה נוספת ניתן ליצור עמנו קשר

בחנות בטלפון : 03-6226842

בוואטסאפ: 051-5307039

או במייל שכתובתו : [email protected]

תגובות
כתוב תגובה סגור טופס תגובה
30/12/2023 21:12
תודה רבה על המידע💪