Close
אין מוצרים בסל הקניות שלך
חיפוש
חזרה לכל הפוסטים

מסך גיימינג - מה זה אומר ואיך לבחור נכון

מסך גיימינג - מה זה אומר ואיך לבחור נכון

בחירת מסך הגיימינג המושלם יכולה להיות מבלבלת וקשה מכיוון שרוב האנשים לא באמת מבנים מה אומרים הנתונים המתפרסמים בכל מסך ולכן לא יודעים להתאים את המסך שיתן להם את התוצאות הטובות ביותר ביחס למערכת המחשב שיש להם כי מעבר למחשב חזק או מפרט מקצועי יש כמובן צורך במסך שידע לנצל את המחשב בצורה הטובה ביותר.

מחשב גיימינג חזק ככל שיהיה לא יהיה רלוונטי כל עוד אין לו את המסך הנכון שידע להציג כמו שצריך את מה שהוא יודע לשדר ולכן במדריך זה, ננסה להסביר בצורה מסודרת את כל מה שצריך לדעת על מסכי גיימינג ולמה צריך לשים לב כדי לוודא שאתה מקבל את המסך המתאים לצרכים ולהעדפות שלך.

גודל מסך ורזולוציה

גודל המסך הטוב ביותר למשחקים

כשמדובר בגודל מסך לא תמיד גדול יותר משמע טוב יותר וזאת מכיוון שאחד הדברים הכי חשובים הוא צפיפות הפיקסלים (PPI)

ככל שהמרחק בין הפיקסלים קטן יותר התמונה תיראה חדה יותר, וכך הפוך ככל שהמרחק בין פיקסלים גבוה יותר התמונה תיראה פחות חדה ולכן אחד הדברים החשובים הוא להתאים את גודל המסך לרמת הרזולוציה מכיוון שלדוגמא ברזולוציה 1080 יהיה הבדל גדול בין מסך 24" לבין מסך 32" מכיוון שאמנם זו אותה הרזולוציה אבל היא נמתחת על פני שטח מסך גדול יותר מה שאומר שגודל הפיקסל והמרחק ביניהם גדול יותר ולכן התמונה תיראה פחות חדה.

כאן גם נכנס המושג PPI  (Pixels Per Inch) כמה נקודות תמונה (פיקסלים) נכנסים בתוך כל אינץ' במסך, ככל שיש יותר פיקסלים בכל אינץ' כך התמונה תהיה חדה יותר.

מה זה בעצם פיקסל?

פִּיקְסֶל היא יחידת מידע גרפית בסיסית במחשב, המתארת נקודה בתמונה דיגיטלית. החלק הקטן ביותר של הקווים, התווים, והצורות שעל צג המחשב או בתמונה המודפסת. כל תמונה בנויה ממאות אלפי עד עשרות מיליוני נקודות קטנות, ונקודה זו היא יחידת תמונה.

או במילים פשוטות יותר כל תמונה שמציג פלט כלשהו ממוחשב בעצם בנויה ממאות עד עשרות ומאות אלפי נקודות קטנות שבעצם מרכיבות את התמונה המלאה, הצפיפות בין כל נקודה תקבע כמה התמונה תהיה חלקה למראה או מפוקסלת (כינוי לתמונה שבה הקווים נראים רבועים ולא עגולים וחלקים)

רזולוציה – רמת ההבחנה – הנתון שבעצם קובע מכמה פיקסלים תהיה מורכבת התמונה שאותה אנחנו רואים (ככל שהתמונה תהיה מורכבת מיותר פיקסלים ככך התמונה תיראה לנו חלקה וטובה יותר)

אז איך זה בעצם עובד?

כיום ניתן למצוא מסכים בכמה רזולוציות שונות: 1080, 2K, 4K

הרזולוציה נמדדת לפי קווי אורך ורוחב, רזולוציה של  1080  HDFULL  (1920X1080) אומרת בעצם שישנם 1080 פיקסלים לגובה ו 1920 פיקסלים לרוחב שמרכיבים את התמונה.

רזולוציה של 2K  (2560X1440) אומרת שהתמונה מורכבת מ 1440 פיקסלים לאורך ו 2560 פיקסלים לרוחב

רזולוציה של 4K  (3840X2160) אומר שהתמונה תהיה מורכבת מ 2160 פיקסלים לאורך ו 3840 פיקסלים לרוחב.

איזה גודל מסך מתאים לי?

רוב האנשים מרוצים ממסכי 24-27 אינץ. מהסיבה הפשוטה שהם מספיק גדולים על מנת שיהיה נוח לצפות בהם אבל לא גדולים מדי עד מצב שבו צריך להזיז את הראש לצדדים על מנת לקבל תמונה מלאה מהצדדים.

הרזולוציה המומלצת של מסך 27 אינץ' היא 2560×1440 (2K), שאומר שהוא מקבל  PPI-109 (109 פיקסלים לכל אינץ' במסך).לעומת זאת, לאותו גודל מסך ברזולוציית  1080 (1920×1080 - Full HD) יש צפיפות פיקסלים של 81-PPI, שזה עדיין תמונה טובה מאוד אך מן הסתם לא ברמה גבוה כמו של אותו מסך ברזולוצייה גבוהה יותר.

אלו הם השילובים האופטימליים של גודל/רזולוציה של צג.

גודל מסך 21"-24" : Full HD 1080 (1080x1920)

גודל מסך 27"-32" : 2K (1440x2560)

גודל מסך 34" ומעלה: 4K (2160x3840)

כמובן שאלו רק המלצות, בסופו של דבר צריך להתאים את המסך לסגנון המשחק וליכולות של המחשב עצמו לדוגמא מחשב גיימינג שמריך את רוב המשחקים מלכתחילה ברזולוצייה של 1080 אין טעם לקנות מסך שהוא 2K  כי הוא גם ככה לא ינצל אותו (אולי בסרטים וכאלו כן אבל לא במשחק) וכמובן, אתה צריך לוודא שהמחשב שלך יכול להריץ את הרזולוציה שאתה רוצה בקצב רענון שנוח לך או לפי המסך בקצב הרענון המרבי שלו, מה שמביא אותנו לנתון החשוב הבא:

קצב רענון

קצב רענון הוא בעצם הקצב שבו המסך מרענן את התמונה שהוא מציג, ככל שקצב הרענון גבוה יותר כך התמונה תיראה חלקה יותר בתנועה, קצב הרענון נמדד בהרץ Hz , רוב המסכים למשחקים היום נעים בין 75Hz-144Hz אבל כמובן שניתן למצא גם קצבים שונים כמו 165,170,240

גם כאן כמובן יש להתאים את הביקוש להיצע והכוונה היא שהכל תלוי במה המחשב שלך מסוגל להפיק, קצב התמונה הנדרש במחשב עצמו נמדד לפי FPS (Frames Per Second) , כמה מה הקצב שבו המחשב ישדר תמונות (פריימים.) חדשות למסך : 120FPS אומר בעצם שהחשב משדר למסך 120 פריימים שונים בכל שניה גם כאן בדומה לקצב הרענון במסך ככל שהקצב גבוה יותר התמונה תרוך חלק יותר.

רוב מחשבי הגיימינג הסטנדרטיים מריצים את רוב המשחקים  בטווח של 70-120 פריימים לשניה לכן חשוב להתאים מסך שיוכל להציג את התמונה בצורה הטובה ביותר.

ברוב המחשבים המדד הוא לא ליניארי מדויק אך כן יש יחס ישיר של קצה הפריימים לרזולוציה

לדוגמא: אם למפרט מסוים יש יכולת להריץ משחק ברזולוציית 1080 בקצב של 100FPS  זה אומר שאם נעלה את הרזולוציה ל 2K  קצב הפריימים ירד, מכיוון שכוח העיבוד משנה את היחסים שלו.

<סוג פאנל וזמן תגובה

כיום ישנם 3 סוני פאנלים בשוק במסכי הלד: IPS, VA, TN

VA(Vertical Allinment)

משתמש בקריסטלים מיושרים אנכית הנוטים כדי לאפשר לאור לעבור.

IPS(In-Plane Switching)

משתמש בגבישים נוזליים מיושרים במקביל כדי לייצר צבעים עשירים. פאנל IPS מוגדרים על ידי תבניות ההזזה של הגבישים הנוזליים שלהם.

הרבה מילים גדולות J מה זה אומר בעצם ומה עדיף?

ההבדלים העיקריים בין סוגי הפאנל הם בעומק ורמת הצבעים, רמת הבהירות הוניגודיות.

מסכי IPS בדרך כלל יתנו לכם תמונה יותר עמוקה ורמת צבעים גבוהה יותר בעוד שמסכי VA יתנו לכם רמת ניגודיות גבוהה יותר ובהירות יציבה יורת מה שיתן עומק תמונה גבוה ושחור עמוק בהרבה יותר.

מבחינת זמני תגובה וקצבי ריענון כיום כבר שתי הפאנלים מגיעים בנתונים דומים ככך שזה כבר לא שיקול אמיתי ביניהם

זמן תגובה

זמן תגובה הוא בעצם מדד הבודק כמה זמן לוקח למסך לעבד ולהתיג את התמונה המתקבלת מהמחשב. באופן כללי, אם אתה רוצה מסך גיימינג מהיר וללא מריחות תמונה ההמלצה היא לחפש מסך עם זמן תגובה של  1Ms או פחות ( 1Ms בעצם אלפית השניה)

ישנם 2 מדדים לזמן תגובה: GtG  ו-  MPRT

GTG – Gray To Gray  - שיטה זו מודדת את הזמן שלוקח לכל פיקסל ופיקסל במסך לעבור מצבע אחד לצבע אחר

MPRT – Moving Picture Response Time  - שיטתזולא בודקת כמה זמן לוקח לכל פיקסל להחליף צבע, אלא היא בודקת כמה זמן הפיקסל נשאר על המסך

את כל המסכים לדוגמא שיש לנו ניתן לראות כאן >> מסכי גיימינג

לכל שאלה נוספת ניתן ליצור עמנו קשר

בחנות בטלפון : 03-6226842

בוואטסאפ: 051-5307039

או במייל שכתובתו : [email protected]

תגובות
כתוב תגובה סגור טופס תגובה